Hotovostní tržba podnikatele

Víte, že každá hotovostní tržba podnikatele bude v okamžiku zaplacení pomocí určitého zařízení zaevidována prostřednictvím internetu v centrálním datovém uložišti Finanční správy.

Pro kontrolu uskutečněného obchodu vám na výzvu přijde zpět unikátní kód, který uvedete na účtenku. V případě, kdy nebude možnost zajistit spojení s Finanční správou, budete mít povinnost provést dohlášení do 48 hodin od přijetí platby.

Číselný kód, který vám vygeneruje server daňové správy ihned po vašem odeslání zprávy o přijetí platby, obdržíte přibližně do 2 sekund po odeslání údaje o přijaté platbě. Tento musí být zapsán na účtence, kterou vydáváte zákazníkovi.

Autentizace (registrace) jednotlivých podnikatelů by měla začít někdy od podzimu 2015, aby nedošlo k zahlcení systému a riziku, že ke dni spuštění evidence tržeb poplatník nebude autentizován.

Nebude to ale platit hned pro všechny.

V 1. čtvrtletí 2016 - UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ, POHOSTINSTVÍ.    (asi od února)

V průběhu roku 2016 – MALOOBCHOD, VELKOOBCHOD.

Ostatní podnikatelé budou prozatím čekat na rozhodnutí, které proběhne na základě vyhodnocení fungování prvních skupin podnikatelů.

 

Součástí zasílaných údajů bude vždy:

  1. celková částka tržby
  2. bezpečnostní a podpisový kód poplatníka
  3. údaj o pořadí účtenky
  4. datum a čas transakce
  5. identifikace provozovny a pokladního místa a
  6. jedná-li se o plátce daně z přidané hodnoty, rozdělení celkové částky dle sazeb daně z přidané hodnoty a údaje o zvláštních režimech.

 

Elektronická evidence tržeb už je vládou schválena!