Jak to všechno začalo?

První semínko vášně pro vzdělávání ve mně zaselo intenzivní týdenní školení pro účetní, které pořádal asi před patnácti lety Svaz účetních. Já si tenkrát připadala jako zkušená účetní, která si jede jen oprášit své znalosti a snad se dozvědět něco málo nového. Už po prvním dnu jsem byla zahanbená a zároveň fascinovaná z toho, co lektoři a ostatní účastnící věděli. Tenkrát jsem si uvědomila, jak málo ze své odbornosti opravdu znám, kolik jsem z neznalosti udělala v dobré víře chyb.

Dost mi to vadilo, a tak jsem se hned pustila do sebevzdělávání. Nejdřív tím, že jsem začala odpovídat na dotazy v internetové poradně Sagitu. Když jsem odpověď neznala, hledala jsem ji v zákonech. Nenechala jsem žádnou otázku nezodpovězenou.

Brzy jsem se rozhodla, že začnu školení sama organizovat. Tou dobou jsem už měla zaměstnané dvě účetní na hlavní pracovní poměr a rozjížděla vlastní účetní kancelář. Už mi nestačilo vzdělávat jen sebe, ale potřebovala jsem vzdělávat i své zaměstnance.

Rozhodnutí bylo jasné. Budu mít vlastní vzdělávačku. Úplně jsem se pro toto své rozhodnutí nadchla. Přípravě prvního školení jsem věnovala jeden rok. Pustila jsem se do mravenčí práce. Každý den po skončení pracovní doby, jsem doma usedala k počítači a systematicky odesílala maily na všechny firmy v okrese, pak i v kraji s dotazem, zda bych jim mohla v budoucnu zaslat pozvánku na školení v oblasti daní konané na Moravě.

Statistika byla taková, že z každých asi 100 emailů mi přibližně 1-2 firmy daly souhlas. Byly to desetitisíce emailů, než jsem asi za tři čtvrtě roku nasbírala 200 adres. Mezitím jsem oslovila autora skvělé knihy o účetnictví cestovních kanceláří, a na listopad toho roku jsem naplánovala naše první školení. Zvolila jsem téma, které podle mě na Moravě chybělo. Mzda, o kterou si lektor řekl, mi vyrazila dech. S tím jsem tedy nepočítala. Chtěl za jeden den to, co bylo mým celoměsíčním příjmem.

Spočítala jsem, že na pokrytí nákladů potřebuji minimálně 12 účastníků. I tak mi to připadalo reálné. Měla jsem přece 200 lidí se zájmem se vzdělávat. Proč by nemohlo na školení přijít 12 nebo 20 z nich? Co myslíte? Vyšlo to?

Nevyšlo. Týden před plánovaným školením jsem měla jen šest přihlášených lidí. Zrušila jsem ho. Vzhledem k tomu, že jsem toto téma potřebovala znát, našla jsem jiné školení v Praze a navštívila jsem ho. Za dvojnásobnou cenu nás bylo v sále asi sto. Nechápala jsem jak je to možné, že v Praze sedí lidi z celé republiky, dokonce i z Prostějova a Olomouce na lektorovi, který není zdaleka tak známý a dobrý jako ten můj. Tak proč nepřijeli ke mně na Rambouska?

Ten den jsem skončila se vzděláváním.

Bylo to pro mě opravdu zklamání.


To bych ale nebyla já, kdybych to jen tak vzdala. Asi za rok jsem se z toho otřepala a rozhodla se, že je to škoda, když už jsem tomu věnovala tolik času a je to stále můj sen…

Změnila jsem strategii. Rozhodla jsem se, že udělám takové školení, na které chodí všechny účetní. Zvolila jsem téma novinky v DPH. Dala jsem tomu zase téměř rok. Začala jsem s aktivitou hned po Vánocích a školení mělo být 27. listopadu příštího roku. Systém jsem už měla nacvičený a tak jsem se do toho pustila znovu.

Zase maily tři hodiny denně. Změnila jsem čas odesílání podle odezvy, ostatní práci jsem pak posouvala do večerních hodin. Rozhodla jsem se, že to buď vyjde a já budu mít vzdělávačku, nebo to v listopadu definitivně vzdám.

Do konce října jsem měla ve svém kontaktním listu 450 adres lidí, kteří se chtějí vzdělávat, a na toto školení se mi přihlásilo devět lidí.

Sláva, povedlo se to!

To byl opravdický start vzdělávání v AldEkonu. Moje úsilí mělo smysl.

Na příští rok jsem už naplánovala hned tři školení a všechna se uskutečnila. Byla to dlouhá cesta, ale měla smysl. Vzdělávání má dnes u nás své samostatné oddělení. Priorita pro nás je, abyste se u nás cítili dobře, máme pro vás, kromě skvělého lektora, také vždycky dostatek tekutin, ovoce a jídla. Postupem času se to o nás tak nějak samovolně rozneslo. Dnes pořádáme v AldEkonu 20 až 30 školení za rok. Na náš aktuální program se můžete podívat ZDE

Přidali jsme postupně i manažerská školení, protože tato v Prostějově opravdu chyběla.

Rozjeli jsme také vlastní Poradnu pro dobré účetní na FACEBOOKU, která má dnes už přes 1000 členů.

 

Přijďte se sami přesvědčit, jestli se nám to povedlo!
www.aldekon.cz
Budeme moc rádi, když nám napíšete, proč nám zachováváte přízeň. Co se vám v AldEkonu líbí, i to, co vám u nás chybí. My uděláme všechno pro to, abyste byli spokojení!


  • Efektivita našich seminářů je prvořadá, protože víme, že Váš čas je drahý, vždy se snažíme, aby Vám vynaložený čas a prostředky přinesly maximální užitek.
  • Má Vaše firma více jak 25 zaměstnanců a hledáte náhradní plnění? Více informací získáte ZDE.
  • Nenašli jste v naší nabídce to pravé školení pro Vás? Kontaktujte nás, připravíme Vám školení přesně podle Vašich požadavků.

AldEkon vzdělávání +420 724 158 028