Můžu si to dát do nákladů?

Můžu si to dát do nákladů?

Věčná otázka, kterou slýchám téměř denně od svých klientů.

Spoustu věcí, které si do nákladů dávat můžeme, neřešíme a pak nás mrzí DPH z ledničky, kterou si postavíme doma do kuchyně.

Do nákladů můžeme dát to, co slouží k zajištění a udržení příjmů. Je sice pravda, že když se doma nenajím jídla z ledničky, tak nebudu schopna pracovat a přijdu o příjmy, ale takto to opravdu před správcem daně neobhájíme.

 

Ledničku ano, ale v kanceláři, nebo v provoze, kde se scházejí zaměstnanci.

Oblečení ano, jde-li o pracovní oděv, nebo společenský oděv opatřený logem firmy. Nechejte si na sako vyšít na kapsičku logo, a dáte si ho do nákladů také…

Občerstvení ano, když je součástí vstupného na akci, kde je podáváno. Třeba školení včetně občerstvení, nebo relaxace, kde je součástí služby i podávání nápojů…

Alkohol ano, jde li o tiché víno do 500 Kč za láhev, které darujete jako reklamní předmět a je opatřen logem firmy. Stačí samolepka, kterou si vytisknete na vlastní tiskárně…

Vysavač ano, jestli máte nějaký prostor, který je třeba vysávat. Například pronajatou kancelář, nebo dílnu…

Květiny ano, pokud máte kancelář, ve které přijímáte lidi, nebo tam sedí zaměstnanci. Je zde na zvážení, jak moc květin, jestli řezané nebo jen hrnkové…

Nádobí ano, když svým hostům nabízíte kávu, nebo vodu při jednání. Když máte zaměstnance,…

Fén, kulmu ano, když vystupujete na veřejnosti, jezdíte do různých měst a musíte tam spát.

Ponožky ano, jestliže vám uniforma nařizuje určitou barvu, například lékaři a zdravotní sestry musí mít bílé.

Ručník, mýdlo ano, jestli máte kancelář s přístupem toalet třetí osobě, tedy obchodnímu partnerovi, nebo zaměstnanci.

Dovolená částečně ano. Když máte v destinaci, kam jedete na dovolenou, nějakou zakázku, můžete na místo dojet jako na pracovní cestu, pak udělat práci, přerušit pracovní cestu třeba na týden a po dovolení se vrátit do režimu pracovní cesty a odjet domů…

Energie v domácnosti ano, máte-li část domu na katastru nemovitostí vyjmutou pro podnikání, pak můžete dát do nákladů poměrnou část na vodu, elektřinu, plyn, svoz odpadu, ostrahu, úklid, daň z nemovitosti…